Vasaris arba tvarkingo miego mėnuo

Dar sausio mėnesį išsikėliau sau tikslą vasarį susitvarkyti savo miegą. Ir oh boy. Kaip žmogui su miego sutrikimais, arba kitaip – nemiga, tai nebuvo itin lengva. Kodėl turiu nemigą tikrai sunku pasakyti. Esu skaičiusi galybę straipsnių apie tai, kokios tikslios to priežastys galėtų būti, bet niekas tikslaus atsakymo nedavė, apart triukšmingų kaimynų, nuolatinio streso ir prastos (tiksliau nepakankamai maistingos) mitybos teorijos.

Užmigti niekada nebuvo problematiška, bet bėda ta, kad pabusdavau po 5 – 6 kartus per naktį, beveik kas valandą. Iki žadintuvo likus 20 minučių lovoje erzindavausi, kad nė tiek negaliu ramiai pamiegoti. Teoriją apie nikotiną, kofeiną ar stimuliuojančius vaistus iškart atmečiau, nes nerūkau, jau pusmetį negeriu kavos ar kitų daug kofeino turinčių gėrimų, o ir vaistų nevartoju. Na nebent peršalus išgeriu “Coldrex“ ir tiek.

Ši būsena, besitęsianti jau koks 4 mėnuo ėmė ne tik fiziškai, bet ir psichologiškai varginti. Be to – paakiai ir aplinkinių klausimai “omg, kas tau buvo?“, kai aš tiesiog nepasidažius. Pasidarė sunku susikaupti, rašyti, nebenorėjau nieko tik grįžusi namo susisukti į baimės ir nelaimės lavašą ir melstis, kad galėčiau bent pusvalandį pamiegoti.

Visa tai labai nusibodo, tad mėnesio pradžioje nuėjau pas gydytoją. Jai užkart kilo įtarimų dėl sutrikusios skydliaukės veiklos, nes aš jai pasirodžiau itin liekna ir labai didelėmis paraudusiomis akimis, tačiau atėjus tyrimų rezultatams, paaiškėjo, kad fiziškai esu visiškai sveika, o mano nemigos priežastis – potrauminio streso likučiai ir nuolatinis fizinis įtemptumas. Buvau nustebusi kas, kaip, kur, kodėl. Jokio žemės drebėjimo, avarijos, ugnikalnio išsiveržimo nepatyriau, iš kur tai, kodėl būtent dabar tai pasireiškia? Vėliau prisiminiau, kad ou, right, taigi viduryje sesijos turėjau skristi namo, dalyvauti laidotuvėse, o kitą dieną sėdėti egzamine, tada pasibaigus sesijai atidirbti viršvalandžius, o dar ir triukšmaujantys apsipūtę kaimynai, praktikos ir darbo paieškos, savanoriavimas … Viskas susidėjo ir padariniai organizmui akivaizdūs.

Žinoma medikai nebūtų medikais, jei neišrašytų vaistų. Gydytoja liepė nusipirkti vaistų, kurie turėtu užtikrinti ilgą nepertraukiamą miegą ir pasirodyti jai po savaitės. Kaip man sekėsi su vaistais? Pirmą naktį miegojau kaip kūdikis, bet jau po trečios ryte ėmė pykinti, atsirado visiškai nepagrįstos suicidinės mintys, apetito stoka, keistas apatijos jausmas. Mečiau velniop tuos vaistus.

Kas man padėjo?

  1. Rėžimas. Nusprendžiau darbo dienomis keltis lygiai 6 ryto, (nors galėjau miegoti dar valandą, nes darbe turiu būti apie 9), o eiti miegoti 22:30 ir jokių lavašinių snūduriavimų. Savaitgaliais atsikelti vėliausiai 9.30 ir eiti miegoti ne vėliau nei 23:30.
  2. Maistas. Valgyti po 5 kartus mažomis porcijomis, kasdien suvalgyti avokadą ir stengtis gerti daugiau vandens.Jokios mėsos, baltos duonos, bulvių ar “cukruotų“ gėrimų. Rezultatai padėjo ne tik miegui, bet ir plaukams, odai.
  3. Sportas. Kasdien sportui skirti bent po 45 min.
  4. Kraustymasis. Pasakiau viso gero savo dabartinei gyvenamai vietai vien dėl nuolatinio kaimynų triukšmo.
  5. Laukas. Bent pusvalandžio trukmės pasivaikščiojimas niekur neskubant kasdien (žinoma, jei lauke ne apokalipsė, nes Daniški orai).
  6. Vitaminas D.
  7. Iki miego likus valandai nesinaudoti kompiuteriu ar planšete, o vietoj to skirti laiko sau ir pasiruošimo miegui.
  8. Organizuotumas. Viską susidėlioti rytdienai iš vakaro, kad atsigulus nebereiktų galvoti pamiršau tą ar aną.

Per 28 dienas miego kokybė ženkliai pagerėjo, jaučiuosi energingesnė, linksmesnė, produktyviau dirbu, lengviau susikaupti, nebesijaučia tokio baisaus nuovargio jausmo, geresnė odos, plaukų, nagų būklė. Nebepabundu iki žadintuvo likums keliolikai minučių ar vidury nakties.

Taigi, vasario tikslą skaitau įvykdytu, o kovą linkiu sau sėkmingai persikraustyti, pradėti vėl bėgioti, daugiau rašyti, kantrybės įgyvendinant projektus, o svarbiausia daugiau laiko skirti sau ir savo poreikiams.

quentin-dr-170287

 

Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s